Een reddings(zwem)band - Reisverslag uit Madrid, Spanje van hpvd - WaarBenJij.nu Een reddings(zwem)band - Reisverslag uit Madrid, Spanje van hpvd - WaarBenJij.nu

Een reddings(zwem)band

Door: HP van Duuren

19 Augustus 2005 | Spanje, Madrid

Vandaag naar het strand geweest, daar ben ik "gered" door een klein meisje. Ik was namelijk vlak bij de branding gaan zitten met m´n tas en handdoek. Op een bepaald moment voel ik ineens natte voeten en blijkt dus dat de branding omhoog is gekropen. Dus ik ga gelijk een eind verder op het strand liggen verder van de kustlijn. Na een poosje, weer natte voeten. Dit keer een klein meisje dat samen met een vrindinnetje met een emmertje een zwemband aan het vullen was met water. Een nogal zinloze bezigheid want zodra ze het water in de band gooide liep het water er gelijk weer door het zond en onder de band door. Vandaar dat ze het er behoorlijk druk mee hadden! Naast het feit dat het geen briljante waterbouwkundige ingenieurs waren waren ze dus ook niet zo goed in in de band mikken. Dus zoals ik al zei: weer natte voeten! Dus dit keer wederom vliegensvlug verkassen. Dat was dus geen seconden te laat want de eestvolgende golf kwam wel griezelig dicht het strand op en als ik niet eerst "gewekt" zou zijn geweest met enkele spatjes water uit het emmertje, was m´n tas en m´n handdoek gelijk kletsnat geworden!