Je kunt ze zien vliegen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van hpvd - WaarBenJij.nu Je kunt ze zien vliegen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van hpvd - WaarBenJij.nu

Je kunt ze zien vliegen

Door: HP van Duuren

17 Augustus 2005 | Spanje, Madrid

Intussen dus net weer terug uit Fuerteventura. Op de terugweg heb ik meerdere vliegende vissen gezien. Dat is best wel apart, want ik dacht dat die beestjes misschien hooguit even uit het water zouden springen een heel korte glijvlucht zouden maken en dan snel weer het water in zouden plonzen. Dat is dus niet zo ze hebben dus echt een soort van smalle vleugeltjes die ze razend snel bewegen en ook langere tijd in de lucht blijven hangen. Heel af en toe als je geluk hebt is het zelfs mogelijk om op de boottocht een dolfijn of een walvis aan te treffen. Maar die kans is minder groot dan dat je de vliegende vissen tegen komt. Gewone vissen waren ook goed van heel dichtbij te zien omdat je onderin de boot door glas kon kijken. Dus toen ze de vissen gingen voeren kwamen er gelijk talloze vissen en zat je zo midden tussen.